Selasa, 21 September 2010

Sayang Umurnya Tak Panjang

09 sept 2010 bersamaan 30 ramadhan 1431h, malam terakhir dibulan ramadhan. Eahhh esok raya, bukan itu yang aku nak cerita. Walau hati gelocak riang, akan tetapi genab jugaklah usia arwah abg "FARID" yang ke 34thn, sayang umurnya tak panjang, tuhan hanya pinjamkan abg dalam keluarga kami, untuk 2tahun. 


Walaupun tak sempat, aku mengenalinya, namun nama itu tetap terpahat kukuh disanubari.. Arwah menghempuskan nafas terakhir ditanah kelahirannya Singapura pada 24 okt 1978, di ulang tahun kelahiran alang yang ke5 & kerna itu mak abah pindah semula ke melaka, kini hampir 32thn tarikh itu berlalu.. Walaupun belum dilahirkan, aku tetap akan mengigati sejarah itu. 


Seorang lelaki yang dilahirkan dalam kelompok kaum hawa. Arwah abg "FARID" berwajah bulat, bermata sepet, berkulit hitam manis, kurus tinggi, ensem mcm abah @ dalam kata lain kira samalah mcm abah, satu yang beza arwah tak suka berbaju. 


Aku bersyukur kerna dikurniakan seorang lelaki yang bernama abg. Abg "FARID", aku adikmu berdoa dari kejauhan agar kamu berada di syurga yang indah.. Akak tetap sayang dan ingat pada kamu. Insyaallah andai diberi kesempatan ingin sekali adik mencari tanah pusaramu.. Al Fatihah

Tiada ulasan:

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts