Selasa, 28 September 2010

Bonda Tercinta

Penyakit kencing manis juga dikenali sebagai diabetes mellitus. Penyakit ini menyebabkan ketiadaan atau kekurangan penghasilan insulin, atau badan bersifat rintang terhadap insulin. Insulin ialah suatu hormon yang dihasilkan oleh pankreas. Insulin berfungsi meningkatkan penyimpanan karbohidrat, lemak dan protein. Ia bertanggungjawab untuk proses glikogenesis, iaitu penukaran glukosa kepada glikogen dalam hati dan otot. Insulin juga menyebabkan lipogenesis, iaitu pembentukan trigliserida dan lemak. Ia juga menghalang pemecahan lemak dan meningkatkan penghasilan glukosa dalam hati. Kencing panas mak naik melambung-lambung '26', dokter dah turunkan ke '15', paginya naik semula '24', mak jagalah makan ye.. Risau tahap gaban dah ni..

mak tetiba tumpah darah.. ada kena mengena dengan kencing manis ke? tak pastikan so mooh kita ikuti punca dan sebabnya.. Xmgkin penyakin baru menjelma.. jeng..jeng..jeng

 22:45 - 05:06 bukan lebam menanti, tapi udah hampir sawan dibuatnya..
KECEMASANnya untuk MAK, TRAUMAnya untuk mereka yg menemani pesakit/pewaris si pesakit..

cuma bilik no3 yang berfungsi, adoiii panas hati.. 
keputusannya, disambung hari rabu nanti... eammmm, alasan kena jumpa dokter pakar bahagian yang berkenaan... so jawapannya to be continue rabu...

Rabu menjelma...
Assalamualaikum semua, baru balik hosp.. DR sudahpun menjalankan tugasnya yg mgkin sempurna baginya.. jawapannya masih 'tiada jawapan', disambung 24/11/2010... Apa 2411,no tidak.. mana boleh mcm ni.. tarikh 2 yg paling aku nanti2kan because big day utk dy.. Tidak No.. Aku dah cuba nk tarikh lain tp DR ckp, hari itu yg sesuai.. oik, terpapam aku sejenak, sejanak jelah..hehe.. apa alasan aku untuk melepaskam diri, mesti x bolehkan, apepun mekasih ye DR sbb berjaya sentapkan jiwa rindu aku yg sedang bergelora.. akhirnya ini kata2 aku "whatever lah DR, see you in 2411... so samalah dgn alkisah tentang misteri my mom... Wassalam.. nk sambung titon...dadadadad

Rabu, 22 September 2010

♥ Bila Aku Rindu Senja

tidakkk... tidaaaaaaaakkk jiwa kacau lagi, sawan kembali... rindu dia, boleh ke?


Dia yang kini jauh di perantauan.. 
US ooh US
kau pernah pesan 
"andai rindukan saya lihatlah mentari senja, kerna disitu ada saya"

6:02pm

mentari hampir menyembah bumi..

awak hampir hilang dari saya, percayalah sejauh mana awak berada saya tetap menunggu awak, sayang saya memg milik awak... kini dan selamanya..

 walau awak dah hilang, saya percaya disebalik cahaya mentari itu, kerna ia memaparkan betapa indahnya jika saya masih terus menyayangi awak... terima kasih wak...


terima kasih sekali lagi wak, sbb yakinkan saya akan cinta yang satu... Walaupun cinta itu bukan milik kita, apakan daya kita merancang tuhan yang tentukan siapa jodoh saya.. bukan niat nak dustakan janji.. antara cinta dan keluarga saya terpaksa memilih 1..

Selasa, 21 September 2010

Sayang Umurnya Tak Panjang

09 sept 2010 bersamaan 30 ramadhan 1431h, malam terakhir dibulan ramadhan. Eahhh esok raya, bukan itu yang aku nak cerita. Walau hati gelocak riang, akan tetapi genab jugaklah usia arwah abg "FARID" yang ke 34thn, sayang umurnya tak panjang, tuhan hanya pinjamkan abg dalam keluarga kami, untuk 2tahun. 


Walaupun tak sempat, aku mengenalinya, namun nama itu tetap terpahat kukuh disanubari.. Arwah menghempuskan nafas terakhir ditanah kelahirannya Singapura pada 24 okt 1978, di ulang tahun kelahiran alang yang ke5 & kerna itu mak abah pindah semula ke melaka, kini hampir 32thn tarikh itu berlalu.. Walaupun belum dilahirkan, aku tetap akan mengigati sejarah itu. 


Seorang lelaki yang dilahirkan dalam kelompok kaum hawa. Arwah abg "FARID" berwajah bulat, bermata sepet, berkulit hitam manis, kurus tinggi, ensem mcm abah @ dalam kata lain kira samalah mcm abah, satu yang beza arwah tak suka berbaju. 


Aku bersyukur kerna dikurniakan seorang lelaki yang bernama abg. Abg "FARID", aku adikmu berdoa dari kejauhan agar kamu berada di syurga yang indah.. Akak tetap sayang dan ingat pada kamu. Insyaallah andai diberi kesempatan ingin sekali adik mencari tanah pusaramu.. Al Fatihah

Rabu, 1 September 2010

♥ Genting Highland, Kami Jejak Kau Lagi..


31 August 2010

 

 

Memory yang tercipta antara kita, cukup untuk menceritakan pada dunia.. Hati kita kini bersatu selamanya, Walaupun beribu rintangan yg pernah hadir antara kita, kau tetap menyakinkan aku yang satu itu.. 


Genting Hingland kini kami menjejakimu, benar kata mereka tempat ni menjanjikan kebahagian, keseronokkan & kesejukan ... ;)))

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts