Khamis, 17 Mac 2011

TUTORIAL : Link Warna Warni Dalam Belog

Assalamualaikum.. subuh2 saya udah berbelogkan, itu tandanya saya memang tak boleh tidor. Maka saya nak share satu lagi kaedah untuk mentantik kan belog korang semua mcm aku 'tlg jangan tanya, 'Cantik ke!!' sbb sure habis saya akan kata 'TANTIK Gilew' ... walaupun mungkin saya tergolong dalam golongan angkat bakul sendiri ;p

Okey2, go topik asal.. Mula2, (nada syair) tersebutlah kisahhhhhhhhhhhh.. he3..

1. Copy code kat bawah ini, dengan rasa yakin lagi girang. :)
<script src="https://sites.google.com/site/unwanted86/javascript/rainbowlink.js" type="text/javascript">
</script>

2. Click DESIGN kat belog korang, then click Page Element > Add a Gedget.

gambar 1

3. Lepas korang click macam gambar 1, click pulak macam gambar 2 bawah ni. Then paste kan sahja codenya dalam itu.

gambar 2

4. Save.. Siap, senangkan..

trylah, maaf ye sebab baru sekarang terasa hati nak share dengan korang. he3, selamat berjaya.. tapi jadi atau tidak, ceh cite ceh cite..

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts