Ahad, 20 Mac 2011

TUTORIAL : URL @ HTML gambar

Tutorial nie mungkin senang plus maybe ada yang tahu @ aku yakin tak semua yang tahu kan, cz aku pun baru tahu dengan secara bijaknya hingga boleh share dengan korang. 'skema ayat aku'

okey2, sini baca semula.. siyes again, aku ada 3 cara.

1) Cara ini mungkin kadang2 boleh guna, kadang2 x ada (kalau ada, adalah ye) :P, apepun cer try cer try.. :)
  • arahkan mouse kat gambar yang korang minat tu.
  • click kiri then cari 'properties'.
  • click properties baru keluar gambo macam bawah nie.

URL sahja & diingatkan, ini tak semua ada.. :(


2) kalau cara 1 tak ada, guna pulak cara 2.
  • untuk yang ada friendster, senang sikit.. just uploadkan sahja gambar korang 2. (sejak ada fesbuk, FS udah jarang orge guna.. FS sama gak macam fesbuk, dan aku masih disana..)
  • lepas upload ada gambar bawah nie, ramai lew yang tak tahu. cz aku sendiri baru 'aah, boleh guna pakai ni' :)

photo embed code a.k.a code HTML


3) @ kalau korang tak ade FS, uploadkan gambo korang kat SINI
  • lalukan sahja mouse kat gambar korang mahukan itu, maka akan keluar kotak cumell mcm aku ;p

direct link a.k.a URL

2 ulasan:

niesz berkata...

wah!senang lah kalau mcm ni, mcm dalam photobucket ek..

b l O g g e r g i r l berkata...

@niesz senangkan, itulah.. hari 2 lah saje try2 tup2 boleh guna.. alhamdulillah

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts