Isnin, 26 Disember 2011

Permulaan : Cara Buat Akaun Blogspot


Assalamualaikum, Selamat datang, kelas tutorial saya.

Membe saya tanya, macamana nak daftar Blog mcm kau. Aku nak buatlah, kena bayar ke? 

Mendaftarkan diri sebagai seorang blogger macam aku, dengan bertapak di platform blogger taklah susahpun. Mati aku ajar kamu.


* Sebelum korang klik simbol B atau tu, pastikan korang sudah punya akaun google tau. Gmail ye.

Jika kamu sudah punya akaun dari google, sila sign in dahulu disini  https://mail.google.com/mail/?hl=en&tab=im.

Berikut adalah langkah-langkah yang diperlukan untuk mendaftar akaun blogspot.

1. Click link www.blogger.com

2. Click pada 'create a blog'

3. Seterusnya masukkan maklumat uang dikehendaki kemudian click 'continue'

4. Kemudian masukkan blogname dan juga bloh address

* Blog name lebih merujuk pada trademark blog korang.
* Blog address adalah digunakan oleh pengunjung untuk membuka blog anda. Blog address antara perkara paling penting sesebuah blog. Untuk memudahkan pemahaman, sila rujuk Tips Pemilihan URL untuk Blog.


5. Pilih template yang anda rasa sesuai, kemudian click 'continue'

6. Siap, anda sudah mempunyai akaun blogspot akaun sendiri dan boleh mula menaip apa sahaja entri anda.

Welcome to dunia blogger..

Tiada ulasan:

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts