Jumaat, 9 Disember 2011

TUTORIAL : Background for Blogspot

Selamat datang, kelas tutorial saya.

Petang ini, saya nak share satu lagi tutorial yang lama saya simpan. Kebetulan rakan blogger saya 'MAK' tanya saya hari 2, jadi patutlah sekiranya saya PUBLISH ini hali.. Untuk korang yang nak try, dipersilakan ye..


* Jom follow MAK, kawan sekolah AR ni.. 
Kali ini, step 2 pulak. 

Step 1, tengok SINI ye. Dan kalau sudi tolong saya, Click SINI dan SINI, maybe.. TQ :D

Sekarang kita mulakan, senang je...

1) klik Design > Edit HTML > Jangan lupa tick ' Expand Widget Template '
2) Tekan serentak 'Ctrl + F' atau click R3 > masukkan code dibawah di ruang FIND tadi

body {
* delete : background:$bgcolor;
dan gantikan dengan background-image:url(GANTIKAN DENGAN URL ANDA); dibawah body {.

sebagai contoh :
Click gambar untuk lebih jelas.

* Untuk background yang comel-comel korang, boleh cari di SINI atau step Dolliecrave

3) Nanti, belum habis lagi, selesai ketiga2 step diatas. Jangan lupa PREVIEW dulu. Kalau berkenan, barulah SAVE.

4) Selesai sudah, semoga berjaya..

JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK TAU.. 

Tiada ulasan:

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts