Isnin, 9 April 2012

Apa Ada Dengan Mimpi Aku....

cerita pagi di office- Semalam i mimpi ini, i pun mimpi ini, i pulak mimpi itu dan ini. Mereka giat berkongsi berbagai2 kisah dan aku hanya mampu mendengar dan tersenyum tapi untuk aku kongsi dengan mereka, itu bukan aku. cukuplah sekali aku dengar ayat ni "alah, mimpi kan mainan tdo". sejak 7tahun lepas, hanya suami je yang tahu cerita disebalik tdo aku. 

dan entah kenapa, malam ni aku nak cerita dengan korang. 
AR : i ingat nak buat entry mimpilah malam ni'
LOVE lah sangat :  i okey je kalau u dah ready nak cerita. asalkan tak buka aib sesiapa.
AR : takde maknanya nak aib, Insyaallah.
LOVE lah sangat : Tapi tak takut ke nak dengar ayat keramat u..

jadi malam ini aku tetap nak share dengan korang, apa ada dengan mimpi aku. Selain dari tidor yang melenakan, aku sering di igau dengan 2 mimpi ni.. fuhhh ayat aku, belit2..

mimpi apa sahaja yang melibatkan aku kena cepat @ lari.
itulah larian aku yang paling laju, sekuat hati aku langkah hasilnya tetap perlahan.
aku tarik apa sahaja di depan utk aku lepas dari sekatan tetap tak boleh.. 
 tetap dan tetap perlahan, dan bila tersedar confirm 1 badan sakit2.. sebab mimpi 2, aku MC.

& mimpi yang buat aku tercari2
Mimpi ni, kadang2 buat aku termenung mengigati siapa dia??  kenapa aku kerap mimpi dia. Aku bisa ingat setiap apa yang aku lalui dalam mimpi 2, tapi untuk ingat wajahnya..... berkali2 aku cuba tetap gagal. watak lain dalam mimpi 2 dengan mudah aku bisa menyebut namanya @ siapa orangnya.

Ingin sekali aku lukiskan wajahnya, tapi setitikpun tidak mampu aku lakarkan.  

Mimpi yang melibatkan apa sahaja selain berlari, pasti dia ada. menitis airmata kerna berpisah dengan dia, tersenyum bangga kerana bersahabat dengan dia, tergelak aku kerana dia sering menjadi penghibur, jika bergaduhpun aku sering dengan dia. 

SIAPA DIA SEBENARNYA............................................................................
sekian

10 ulasan:

Cik Adieb berkata...

Lah,bila tengok gambar tu ingatkan hantu.Rupanya bukan.Kengkadang mimpi itu mainan tido.Bila uda mimpi balik2,serahkan pada DIA :D

Tihara berkata...

alamak ngantuk nih,tak layak nk tafsir mimpi tp suka baca..adakah ttg soulmate ? :)

Ayesha Ramlee berkata...

Cik Adieb kalau hantu, AR sendiri taknak ingat, tak cerita langsunglah kiranya.. hehehe

Ayesha Ramlee berkata...

kak Tihara, soulmate? tak berani nak cakap kak.. sebab entahlah..

IntaNBerliaN berkata...

siapakah gerangannya.. jeng jeng.. :-)

Adeq or Nadia berkata...

mesti seronokkan kalau kita jumpa lelaki 2 dalam alam nyata ni.. :) teruskan bermimpi tau.. ehehhe

Mrs.Afiq berkata...

Entry yg menarik..pasal mimpi..hmm, mimpi mainan tido sbnrmya..kekadang sebb mimpi tu kita trbawak2 di alam realiti..kekadang tu mmg jadik ape yg pernah kita mimpi tu dpanggil 'DEJAVU'..aku pun selalu dpt mm[i camtu...cuma jgn terlalu prcya..ok??

Ayesha Ramlee berkata...

@Mrs.Afiq tapi mamat tu tak pernah jadi dejavu lagi dalam mimpi aku, sawan nak cari siapa dia

Ayesha Ramlee berkata...

@IntaNBerliaN jeng jeng jeng... perlu mencari

Ayesha Ramlee berkata...

@Adeq or Nadiadia nak kata ensem tak jugak tapi best je kalau dengan mamat 2

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts