Jumaat, 15 Jun 2012

Wanita Mengandung 7 Bulan Dipaksa Gugurkan Kandungan Di China

Disebabkan gagal membayar denda kerana melanggar dasar kawalan populasi yang mengehadkan sesebuah keluarga hanya boleh mempunyai seorang anak saja, seorang wanita di China bernama Feng Jianmei telah dipaksa menggugurkan kandungannya yang berusia tujuh bulan selepas gambar janin itu dimuat naik di Internet.
Walaupun Feng dan suaminya membantah pengguguran itu, namun kerajaan wilayah Shaanxi di utara China tidak berkompromi dengan perkara tersebut dan memaksa kandungan Feng digugurkan. Kejadian itu menarik perhatian ramai apabila beberapa gambar (kat bawah) Feng terbaring di katil hospital di sebelah mayat anaknya tersebar di Internet.


5 ulasan:

Cik mama berkata...

Takder Sifat Kemanusiaan langsung.. ciannya baby tu.. sedihh laaa..

sueshe berkata...

ya allah..tergamaknye dorang buat camni..xde akal ke dorg neh..kesiannye kat baby 2...geram pulak rs... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

fieda berkata...

undang2 negara dorang sgt kejam..

Lola Drae berkata...

china populasi rakyat dia org sangat banyak, tu la kerajaan dia org buat undang2 mcm tu. mmg malang lah nasib prempuan tu..

Lola Drae berkata...

populasi rakyat di china sangat banyak. tu la kerajaan dia org buat undang2 macam tu. tak kira apapun, memang malang lah nasib perempuan tu..

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts