Khamis, 31 Mei 2012

JANGAN TANYA LAGI......


Kami belum ada rezeki untuk cahayamata, gimana bisa punya jika perlayaran ini seakan karam.

kepada yang kipoooci, sila baca dengan penuh iman didada

Doa untuk dapat zuriat.

Umat Islam digalakkan berdoa kerana ianya merupakan otak ibadah. Di dalam AlQuran terdapat himpunan doa-doa yang diberi oleh Allah untuk kita bacakan setiap hari.

Ikutilah contoh Nabi Ibrahim a.s. dan Nabi Zakaria a.s., masing-masing tidak putus-putus berdoa kepada Allah untuk mendapat zuriat yang soleh. Mereka diduga sehingga usia yang tua dan uzur sebelum mendapat zuriat.

Doa Nabi Ibrahim a.s. 

Allhuma innaka ta'lamusirniiwa'alaa niyati faqbul ma zrotii wa ta'lamu haajatii fa a'thinii su'lii wa ta'lamu maa fii nafsii faghfir lii zanbii 

Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku.’

Doa Nabi Zakaria. a.s.

Robbi laa tazar dan wantakhoirul waaa rithiin 

Tuhanku, janganlah engkau tinggalkan daku seorang diri padahal engkau Tuhan yang paling baik dari segala orang yang mewarisi

Surah Al-Anbiya:21:89 

Robbi hablee miladunlakaa zurritontoiyiban innaka samii uddoa 

Tuhanku, berilah kepadaku dari sisi-mu keturunan (anak) yang baik, sesungguhnya engkau Tuhan yang sangat mendengar doa

Surah Ai Imran 3:38 

Doa sebelum persetubuhan 

BIsmillahi Allhuma jannibnas syaithoona wa jannibis syaithoona maa rozaqn tanaa. 

Dengan nama Allah , Ya Allah ! jauhkanlah kami daripada syaitan dan juahkanlah syaitan daripada apa yang Engkau kurniakan kepada kami (anak)


Doa ini amat penting diamalkan oleh setiap pasangan suami isteri bacaan doa sebelum melakukan persetubuhan demi untuk menghindar dari gangguan syaitan keatas janin kerana diriwayatkan bahwa setan boleh menganggu apabila pembentukan janin berlaku. Mungkinkah ini yang menyebabkan kecacatan pada janin dan kehamilan Molar.

petikan : 
http://www.ipislam.edu.my/index.php/artikel/read/250/doa-untuk-dapat-zuriat

Bila Dia Lupa Anniversary

Awak, saya tak kecil hati malah saya berdoa agar tuhan panjangkan jodoh kita

saya tahu, benda ni tak boleh cerita dekat sini & dekat mana-manapun, tapi wak, diikut pada hati yang semakin lara selama 3tahun.. nak je saya luahkan agar mereka semua tahu gimana terlukanya saya, saya tak salahkan awak. saya tahu mahligai ini dirancang. saya tinggalkan semua yang saya punya, walaupun bukan saya yang pinang awak :P 

siapa bilang cinta dijodoh bisa bahagia!! atau bahagia belum ada untuk kami.  "(

ahh, ye ke hari ni? perghh, makan dalam tookk

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang……
Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku, tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Kukuhkanlah ukhwah Islamiyah kami…
Agar kemesraan itu abadi… 
Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi…
Seiringkanlah kami melayari hidup ini…
Ke tepian yang sejahtera dan abadi…
Istiqamahkanlah kami ya Allah…
Demi meneruskan perjuangan kami dalam medan dakwah yang penuh cabaran ini… 
Jika ikatan yang Engkau tentukan ini…
Adalah satu pemangkin bagi kami… 
Untuk menyambung rangkaian mata-mata rantai…
Penerus perjuangan yang tidak akan terhenti ini…
Maka jodohkanlah kami…
Moga putra-putri kami bisa menjadi muslimin dan muslimat…
Pendokong jamaah… 
Penggerak gerakan Islamiyah… 
Tetapi ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan…
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh dari pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan peliharakanlah aku dari kekecewaan…
Jika aku gagal menagkis kekecewaan itu…
Pelihara dan mantapkankanlah imanku…
Moga kekecewaan itu tidak menggugat gerak kerja Jamaahku… 
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkan aku dengan takdir-Mu…
Aku redha dengan segala ketentuan dari-Mu…
Inilah ujian pentarbiyahan buatku… 
Sesungguhkan apa yang telah Engkau takdirkan…
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini… 
Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaanku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini…
Janganlah engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran… 
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan sefikrah yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Sama-sama dapat terus bergerak di dalam Jamaah Islam…
Andainya sudah ditakdirkan buatku…
Pendokong Jemaah bukan jodohku…
Mantapkanlah tarbiyahku…
Agar aku mampu membawanya bersama melalui liku perjuangan ini…
Sama-sama berusaha mendaulatkan Islam…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah padaku keturunan soleh dan solehah…
Yang pastinya menjadi aset utama penegak syiar agama-Mu… 
Ya Allah …
Redhakanlah perjuangan kami…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan peliharakanlah kami dari azab api Neraka…

Ameen…ameen Ya Rabbal a’lameen

Jujur aku penat
xOxO

Selasa, 29 Mei 2012

Review : Aku Terima Nikahnya...


bermula perjalanan ke Melaka Bandar Bersejarah
30 May 2009



yessss, sahhh.. Alhamdulillah

yehhh, dah kahwin..


kebboomm, amik kau... nak sangat bunga api..



membalas kunjungan ke Kuala Lumpur, bandar penuh sesak. 
saya di lahirkan di kuala lumpur, 25tahun kemudian parents berpindah ke KG halaman mereke.














tema di Melaka, ala2 zaman baru nak up dan di KL, zaman kini seakan dah maju
sangat2 berpuas hati dengan semuanya.. 

walaupun kat KL, wedding kongsi.. serius tak suka,memang tak suka.. 

MINI TELEKUNG

Material : Lycra Korea,Tebal,Tidak Jarang & Berat, lembut dan berkualiti tinggi 
Dijahit bersambung dengan bahagian lengan,hanya sarungkan kepala & kedua-dua lengan sudah cukup,sesuai dipakai dengan kain untuk solat.
Boleh digunakan semasa ibadah haji/umrah dan juga dijadikan tudung pakaian harian
Awning: Soft Awning (tiada pengeras) dari material lycra
Mempunyai Lapik dagu
Saiz :Free Saiz
Labuh dari dagu :35 inci 
Ukur lilit muka : 23 inci

BELI SEHELAI RM89.00 SAHAJA!


berminat, SMS saya di 012 2637645.

Isnin, 28 Mei 2012

syria PAISLEY + BUNGA datang lg

syria PAISLEY + BUNGA datang lg...
sesiapa yang tidak sempat beli masa 1st batch hari itu, bolehlah beli 2nd batch ini ye...
2nd batch ini, lagi banyak Colour yabg cun melecun, 
syria ini outer sahaja tau...
klik gambar kalau nak puas lagi tengok corak syria nya

info
material : lycra
labuh syria dari dagu ke dada : antara 40 - 44cm









Harga Pasaran : RM35
Harga Borong : Mesej Saya



Sabtu, 19 Mei 2012

Alhamdulillah Kembali SIHAT.

ini hasilnya setelah 1 malam saya tak tidur, hope tangan ni tak gatal nak tukar-tukar lagi.





Hijau ala-ala segar sikit, tapi jiwa saya tetap purple okey :)

Dari Jiwa Yang Tenang,
Ayesha Ramlee,
xOxO

p/s: Comment sikit..

ZzzzzzzzzzzzzzZzzzzZZZZZZZZZZZZzzzz

Jumaat, 18 Mei 2012

JGN terkejut, Bila Blog Tak cantik


Blog saya ikut sawan seperti tuannya.. bila nak kemas kini, tunggu bila hilang sawan dijiwa..
BOMOH IT sila tolong saya.

Mati Sebelum Mati

Entry Jam 4:10 AM

sebelum mata terpejam dan sebelum ia dirapatkan dalam satu kerdipan,
bagaimana mungkin kita bisa melukiskan,
keajaiban cara Ia mengirim seruan-seruan penghabisan,
DIA jadikan hidup kita tumbuh dan tumbuh dan tumbuh,
ketika hari-hari berlalu dan ketika hari melaju,
Hidup kita ini tiada memilih kebaikan sama sekali,
hingga akhirnya mendatangkan dugaan silih berganti,
tawa dan bahagia, nestapa dan derita dalam hidup kita,
dengan air mata,
ratapan dan pengorbanan,
namun setelah tumbuh melalui berbagai cara,
bahkan hingga akhirnya kita tak dapat lagi melakukan apa-apa,
Di kala kematian datang memanggil,
ketika ia mengatakan "Datanglah",
maka berhentilah kisah silam dan sejarah kehidupan seorang hambanya..
..Allahuakbar..

Tiny Hand With Animated Rainbow Hearts